به گزارش پایگاه خبری خودروها،کیا اظهار کرده که طراحی خشن و زاویه دار این خودرو با الگوبرداری از سنگ ها و کریستال ها انجام شده است. از آنجایی که EV9 خودرویی الکتریکیست، نیازی به جلوپنجره باز ندارد؛ به جای آن یک نوار بسته همرنگ با بدنه در پروفیل جلو طراحی شده است. چراغ های تعبیه شده در پروفیل جلو زمانی که خاموش هستند، نمی توان آنها را مشاهده کرد. زمانی که راننده و سرنشین به این خودرو نزدیک می شوند، این چراغ های LED رقص نور زیبایی را به منظور خوش آمدگویی اجرا می کنند. همچنین در لبه کناری پروفیل جلو نیز چراغ های LED روشنایی در روز عمودی طراحی شده اند.
روی کاپوت در نزدیکی شیشه جلو یک کانال عبوری هوا تعبیه شده است. با توجه به اینکه پیشرانه درونسوزی برای کیا EV9 نصب نشده، وجود این کانال عبور هوا الزامی نداشت. کیا برای EV9 یک پنل خورشیدی نصب کرده تا باتریها حتی زمانی که به شارژ هم متصل نیستند مقداری شارژ شوند.
در پروفیل جانبی شاهد نصب پنل های زاویه داری هستیم که ابهت این اسیووی الکتریکی را به مراتب بیشتر کرده اند. همانند بسیاری از خودروهای مفهومی، درب های کیا EV9 نیز خلاف جهت یکدیگر باز می شوند که بعید به نظر می رسد این ویژگی روی نسخه تولیدی دیده شود. روف راک باز و بسته شو این خودرو یکی از جذابترین ویژگی های آن به حساب می آید. این ریل های سقفی زمانی که به آنها نیازی نباشد داخل سقف جمع می شوند تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد. به جای نصب آینه دید جانبی، دوربین دید جانبی نصب شده تا استایل خودرو مدرن تر و آیرودینامیک آن بهتر شود.
در پروفیل عقب شاهد استایل مثلثی شکلی برای ستون انتهایی هستیم و چراغ های عقب نیز حالتی Y شکل دارند.
درون کابین این خودرو دیگر خبری از خطوط برجسته و زاویه دار مانند نمای بیرونی نیست. در مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی 27 اینچی قرار دارد که تقریبا تا میانه داشبورد امتداد یافته است. یک سانروف بزرگ پانورامیک نیز برای این خودرو طراحی شده تا نور خورشید تا حد زیادی به کابین وارد شود.
کابین این خودرو کاربری های مختلفی را دارد و صندلی های جلو قابلیت چرخش دارند و از صندلی های دوم نیز می توان به عنوان میز استفاده کرد. بدین ترتیب سرنشینان ردیف اول و سوم می توانند یک جلسه یا گفت و گو با یکدیگر درون خودرو برگزار کنند. نکته جالب قابلیت چرخش صندلی های ردیف سوم کیا EV9 است.
جهت بهینه سازی بیشتر و آسیب کمتر به محیط زیست، برخی از قسمت ها مانند کفپوش کابین از تور ماهیگیری بازیافت شده تولید شده اند. صندلی ها نیز از موادی مانند بطری های پلاستیکی بازیافتی و پشم های بازیافتی تولید شده اند. لازم به ذکر است که بسیاری از قسمت های کابین نیز با چرم غیر حیوانی تودوزی شده است.
کیا اظهار کرده که EV9 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی را معادل 483 کیلومتر طی کند. زمانی هم که به شارژر سریع 350 کیلوواتی متصل شود، طی 20 تا 30 دقیقه می تواند ظرفیت باتری های خود را از 10 به 80 درصد برساند. این کراس اوور الکتریکی فول سایز روی پلتفرم EGMP هیوندای توسعه یافته است.