به گزارش پایگاه خبری خودروها،پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone در اکسل عقب دارای قفل اتوماتیک دیفرانسیل بوده که اگر خودرو در مسیرهای بیراهه سه چرخ شود، بعد از مقداری هرزگردی از انتقال نیرو به چرخی که روی هوا بوده جلوگیری کرده و نیرو را به چرخ درگیر با سطح زمین منتقل می کند. این یک آپشن مهم برای پیکاپ ها و خودروهای آفرودی محسوب می شود که فقدان آن در شرایط سه چرخ شدن موجب می شود خودرو دیگر قادر به ادامه حرکت نباشد.
استایل ظاهری پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone کاملا با پیکاپ آسنا متفاوت است. این خودرو در نمای جلو دیزاینی شبیه به شورولت سیلورادو دو نسل عقب دارد و در نمای عقب شبیه به فورد F-150 طراحی شده است.
کابین پیکاپ آمیکو آرتیستون Artyston نیز کاملا متفاوت از پیکاپ آسنا طراحی شده است. رودری ها و داشبورد دارای تریمی پلاستیکی شبه فیبر کربنی هستند که برای یک پیکاپ طراحی عجیبی به نظر می رسد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده و در زیر آن کلیدهای میانبر با دیزاینی ساده برای دسترسی سریع تر به قابلیت های این خودرو تعبیه شده اند. روی فرمان نیز کلیدهای مربوط به کروز کنترل و سیستم صوتی تعبیه شده اند. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ کاملا جادار بوده و در ردیف دوم نیز سرنشینان در راحتی کامل درون پیکاپ آمیکو آرتیستون قرار دارند. کلیدهای گرمکن و تنظیم سیستم تهویه نیز در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده اند.
در سمت چپ شیفتر گیربکس اتوماتیک آمیکو آرتیستون سه کلید 2H، 4H و 4L برای انتخاب حالت انتقال قدرت به چرخ ها جانمایی شده اند.
آمیکو آرتیستون Artystone جزو معدود پیکاپ های اتوماتیک بازار ایران بوده که قرار است در اواخر سال 1401 به بازار ایران عرضه شود. در حال حاضر قیمت این پیکاپ مشخص نشده، ولی با توجه به قیمت 1.3 میلیارد تومانی آسنا اتوماتیک، نباید انتظار قیمتی ارزان برای این خودرو داشت.
آمیکو آرتیستون از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی و با آسنا اتوماتیک یکسان بوده و دارای دو کیسه ایمنی هوا، روکش چرمی صندلی ها، سنسور نور، چراغ های روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، لاینر فضای بار، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، کروز کنترل، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و … است.