تازه ها
تحقق 99 درصدی برنامه تولید وزارت صمت در سایپا
ایران‌ خودرو پای میز مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان
حذف محصولات ناقص از ایران‌ خودرو
امداد خودرو سایپا امدادگر و خدمت رسان می پذیرد
تولید سورن پلاس دوگانه سوز در ایران خودرو تبریز
سپاه، بر‌اساس ماموریت‌های تعریف شده، از هیچ کمکی به صنایع از جمله خودروسازی دریغ نمی‌کند
تمجید معاون دادستان کل کشور از توقف تولید خودروهای ناقص در ایران خودرو
صنعت خودرو عامل رشد و ارتقای زنجیره تامین و تولید کشور است
فروش محصولات کرمان موتور و گروه بهمن در بورس کالا از هفته آینده
آمادگی قطعه سازان برای توسعه همکاری‌های دانش بنیان با ایران خودرو
معرفی ابتکارات مسوولانه ایران خودرو
استقبال بی نظیر مردم از غرفه گروه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودرو
اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا یک رویکرد هوشمندانه است
فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید محصولات سایپا
طراحی هم‌زمان مدل‌های بنزینی و برقی پروژه K125 ایران خودرو
ون رانر در جاده های ایران شکار شد

1400/10/04

ون رانر در جاده های ایران شکار شد
به تازگی یکی از مخاطبان خودرونویس یک عکس از یک ون باری به نام Runner (رانر) را برای ما ارسال کرده هنوز مشخص نیست محصول کدام یک از شرکت های خودروسازیست.

به گزارش پایگاه خبری خودروها،این ون در حالی شکار شده که روی بدنه آن با چادر پوشانده شده بود و تنها مقداری از قسمت عقبی ون به دلیل بالا رفتن چادر نمایان شده بود. این ون در جاده مشهد به سمت تهران در حالی رویت شد که روی خودروبر به سمت تهران در حال حرکت بود. متاسفانه قسمت جلویی آن و عمده قسمت های جانبی در زیر چادر مخفی بود؛ ولی جزییات خوبی از قسمت انتخایی مانند طراحی چراغ ها، سبک طراحی درب عقب و … نمایان است.

ون runner

در ابتدا باید اظهار کنیم که قاب پلاک در قسمت میانی درب فضای بار تعبیه شده که در گوشه سمت راست آن نیز امکان بازکردن این درب با کلید وجود دارد. در گوشه سمت راست درب فضای بار شاهد عبارت انگلیسی Runner یا رانر هستیم که در زیر آن نیز عبارت 1.5 DVVT به چشم می خورد که به پیشرانه و تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ های این خودرو اشاره دارد. همانند بیشتر خودروهای ون، چراغ های عقب حالتی خطی و عمودی دارند که در بالاترین قسمت راهنماها، در زیر آنها چراغ های ترمز و در زیر آنها نیز چراغ دنده عقب و در پایین ترین قسمت نیز مه شکن ها جانمایی شده اند.

نکته مهم در خصوص ون Runner که در این تصاویر هم مشخص بوده نحوه باز شدن درب فضای بار بوده که بازشو به سمت بالاست و مانند بیشتر کراس اوورها و اسیووی ها امروزی باز می شود. این در حالی بوده که بسیاری از ون ها دارای لولای جانبی هستند که درب فضای بار آنها به صورت کابینتی باز شود. البته در عمل تفاوت چندانی وجود ندارد و حتی قرار داشتن لولا در سقف باعث می شود که بار زدن و تخلیه بار از این ون نیز ساده تر باشد.

ون runner

مشخصات ون Runner (رانر)

عبارت 1.5 DVVT به پیشرانه این خودرو و تکنولوژی به کار رفته در آن اشاره دارد. عدد 1.5 به معنای حجم پیشرانه این ون بوده که 1.5 لیتر داشته و به احتمال زیاد از نوع چهار سیلندر است. این پیشرانه می تواند به صورت تنفس طبیعی یا توربوشارژ باشد که در صورت تنفس طبیعی بودن قدرتی در محدود 110 تا 120 اسب بخار و در صورت توربوشارژ بودن قدرتی در محدوده 150 اسب بخار را تولید خواهد کرد. تکنولوژی DVVT نیز به زمان بندی متغیر سوپاپ های این خودرو اشاره دارد که موجب بهینه شدن مصرف سوخت، افزایش راندمان و توان پیشرانه می شود.

ون runner

در سمت چپ بدنه یک ریل دیده می شود که بدان معناست که درب عقب به صورت ریلی باز و بسته می شود که غیر از این هم از یک خودروی ون انتظار نمی رفت. پیش بینی می کنیم که همین سبک طراحی و ریل در سمت راست بدنه این خودرو نیز وجود داشته باشد. این خودرو به رینگ های آلومینیومی ساده پنج پیچ مجهز شده که در این تصاویر فاقد قالپاق هستند. نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد که ون Runner کاربرد باری دارد یا مسافری. ولی اگر از نوع مسافری باشد قادر به جا به جایی نهایت تا 9 مسافر است و اگر جزو سگمنت باری باشد برای حمل و نقل های سبک و کوچک درون شهری و سازمان ها گزینه ای مناسب به نظر می رسد.

در پروفیل عقب هیچ لوگویی از هیچ یک از خودرسازان داخلی دیده نمی شود و نمی توان به طور دقیق حدس زد که این ون رانر Runner قرار است توسط چه شرکتی به بازار ایران عرضه شود. ولی به زودی خبرهای بیشتری در خصوص این ون منتشر خواهد شد.

برچسب ها:

ون رانر 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما