تازه ها
تحقق 99 درصدی برنامه تولید وزارت صمت در سایپا
ایران‌ خودرو پای میز مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان
حذف محصولات ناقص از ایران‌ خودرو
امداد خودرو سایپا امدادگر و خدمت رسان می پذیرد
تولید سورن پلاس دوگانه سوز در ایران خودرو تبریز
سپاه، بر‌اساس ماموریت‌های تعریف شده، از هیچ کمکی به صنایع از جمله خودروسازی دریغ نمی‌کند
تمجید معاون دادستان کل کشور از توقف تولید خودروهای ناقص در ایران خودرو
صنعت خودرو عامل رشد و ارتقای زنجیره تامین و تولید کشور است
فروش محصولات کرمان موتور و گروه بهمن در بورس کالا از هفته آینده
آمادگی قطعه سازان برای توسعه همکاری‌های دانش بنیان با ایران خودرو
معرفی ابتکارات مسوولانه ایران خودرو
استقبال بی نظیر مردم از غرفه گروه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودرو
اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا یک رویکرد هوشمندانه است
فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید محصولات سایپا
طراحی هم‌زمان مدل‌های بنزینی و برقی پروژه K125 ایران خودرو
حضور آئودی و پورشه در فرمول یک

1401/02/21

حضور آئودی و پورشه در فرمول یک
هربرت دیس (Diess)، مدیر گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد که پورشه و آئودی، دو زیرمجموعه این گروه از سال ۲۰۲۶ در مسابقات فرمول یک رقابت خواهند کرد.
به گزارش پایگاه خبری خودروها،خودروسازان برای آزمایش و نمایش فن‌آوری‌های خود در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کنند. حضور در این مسابقات همچنین تاثیر زیادی در تبلیغ نام این کارخانه‌ها دارد و به شهرت و اعتبار آنها کمک می‌کند. اما هزینه بالا و رقابت سخت در فرمول یک باعث شده تا بسیاری از خودروسازان درباره منافع حضور در این مسابقات تردید داشته باشند.

این تردید در مدیران فولکس‌واگن هم وجود داشت. هربرت دیس در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی گفت که هیئت مدیره در این باره نظر یکسانی نداشت، اما در نهایت به این نتیجه رسید که منفعت این کار بیشتر از هزینه‌اش است.

موفقیت مرسدس-بنز در سال‌های اخیر یکی از عواملی است که برای دیگر شرکت‌ها انگیزه ایجاد کرده است. مدیر مرسدس-بنز می‌گوید که حضور در فرمول یک باعث شده تا نام بنز بیشتر در رسانه‌ها مطرح شود. او ارزش این حضور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

مدیران تازه فرمول یک تلاش می‌کنند رقابت را با تغییر قوانین هیجان انگیزتر کنند و تعداد بینندگان را در چین و آمریکا افزایش دهند. به گفته برگزارکنندگان فرمول یک پخش تلویزیونی این رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون بیننده داشت.

آئودی و پورشه برای فراهم کردن سرمایه برای حضور در فرمول یک، رقابت در مسابقات دیگر اتومبیلرانی را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند. آنها همچنین برای کاهش هزینه‌ها می‌خواهند یک موتور مشترک برای تیم‌های خود بسازند. گفته می‌شود پورشه با تیم فرمول یک ردبول به مسابقات وارد خواهد شد و آئودی هم در حال مذاکره با تیم مک‌لارن است.

برچسب ها:

آئودی ،پورشه ،فرمول یک 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما