تازه ها
تحقق 99 درصدی برنامه تولید وزارت صمت در سایپا
ایران‌ خودرو پای میز مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان
حذف محصولات ناقص از ایران‌ خودرو
امداد خودرو سایپا امدادگر و خدمت رسان می پذیرد
تولید سورن پلاس دوگانه سوز در ایران خودرو تبریز
سپاه، بر‌اساس ماموریت‌های تعریف شده، از هیچ کمکی به صنایع از جمله خودروسازی دریغ نمی‌کند
تمجید معاون دادستان کل کشور از توقف تولید خودروهای ناقص در ایران خودرو
صنعت خودرو عامل رشد و ارتقای زنجیره تامین و تولید کشور است
فروش محصولات کرمان موتور و گروه بهمن در بورس کالا از هفته آینده
آمادگی قطعه سازان برای توسعه همکاری‌های دانش بنیان با ایران خودرو
معرفی ابتکارات مسوولانه ایران خودرو
استقبال بی نظیر مردم از غرفه گروه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودرو
اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا یک رویکرد هوشمندانه است
فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید محصولات سایپا
طراحی هم‌زمان مدل‌های بنزینی و برقی پروژه K125 ایران خودرو
تیزر هیوندای بایون 2021 منتشر شد

1399/09/08

تیزر هیوندای بایون 2021 منتشر شد
نزدیک به دو سال پیشر هیوندای اظهار کرد که ممکن است در آینده کراس اوور کوچکی را به بازار اروپا عرضه کند.این کمپانی کره ای ظاهرا تصمیم نهایی خود را گرفته و قصد عرضه این محصول جدید را به قاره سبز دارد و چراغ سبز تولید را از سوی مدیران هیوندای دریافت کرده است.
به گزارش خودروها، هیوندای در این لحظه نسبت به بیان جزییات بیشتر در خصوص این کراس اوور سوپر مینی خساست به خرج داده و تنها اظهار داشته که نام بایون را از شهر Bayonne در جنوب فرانسه انتخاب کرده است. به زودی جزییات بیشتری از بایون وجود دارد و احتمال زیادی وجود دارد که مشخصات فنی آن به هیوندای i20 نزدیک باشد. به اعتقاد بسیاری این خودرو آمده تا جانشین هیوندای i20 اکتیو با آن استایل کراس اوور مانندش شود که موفق شده بود در اروپا طرفداران زیادی پیدا کند.

همانطور که گفتیم بایون در سبد محصولات هیوندای یک پله نسبت به کونا جایگاه پایین تری دارد. لازم است یادآور شویم که کونا با دارابودن طول کلی معادل 4205 میلی متر خودروی بزرگی نیست؛ این در حالی بوده که قرار است بایون ابعاد کوچکتری نسبت به کونا هم داشته باشد. انتظار می رود که هیوندای بایون مقداری نسبت به i20 با طول کلی 4040 میلی متر ابعاد بزرگتری داشته باشد. انتظار می رود که این محصول تازه وارد قد بلند هیوندای صرفا به صورت جلو محرک راهی بازار شود.


مشخصات فنی احتمالی

هیوندای i20 در نسخه پایه به یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر مجهز شده که 83 اسب بخار قدرت تولید می کند. البته یک پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر نیز برای این خودرو قابل نصب بوده که بسته به نسخه انتخابی 99 یا 118 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسخه قدرتمند به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده است. بسته به نسخه انتخابی، این پیشرانه ها با گیربکس شش سرعته دستی و هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک کوپل می شوند. هنوز مشخص نیست که آیا هیوندای قصد نصب پیشرانه تنفس طبیعی هم روی بایون دارد یا اینکه صرفا پیشرانه سه سیلندر توربو را برای این کراس اوور سوپر مینی نصب می کند.


طراحی ظاهری

در این لحظه نمی توان هیچ اظهار نظر دقیقی در خصوص طراحی ظاهری هیوندای بایون داشت؛ ولی با استناد به تیزر منتشر شده می توان گفت که دیزاین چراغ های عقب این خودرو کاملا با نمونه مشاهده شده روی i20 متفاوت است. دیزاین LED داخل چراغ های عقب حالت بومرنگ مانند داشته و مشخص است که یک نوار LED سرتاسری روی درب صندوق عقب مشابه نمونه طراحی شده در i20 در بایون هم وجود خواهد داشت. به نظر می رسد که طراحی پروفیل عقب بایون کاملا ویژه همین خودرو بوده و هیوندای تغییراتی دیگری را نیز در استایل این خودرو اعمال خواهد کرد تا چهره آن از i20 متمایز شود.


سخن پایانی

هیوندای اظهار کرد که قصد دارد بایون را در نیمه اول سال 2021 به بازرا اروپا عرضه کند و برچسب قیمت آن نیز نسبت به کونا ارزان تر خواهد بود.

برچسب ها:

هیوندای بایون 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما